نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1727
-
الف
+

فلم سینمایی «مریم مقدس» در ولوس یونان اکران شد

فلم سینمایی «مریم مقدس» در سالن آمفی‌تیاتر دانشگاه تسالیای یونان اکران شد.

به گزارش آی فیلم2 ، فلم سینمایی «مریم مقدس» به همت رایزنی فرهنگی ایران در سالن آمفی‌تیاتر دانشگاه «تسالیا»ی شهر «ولوس»(Volos) یونان اکران شد.

این مراسم با حضور علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در آتن، عالیجناب اگناتیوس، متروپل شهر ولوس و نماینده اسقف اعظم آتن و یونان، نیکوس چوکاس، رئیس بخش فرهنگی آکادمی دانشگاه تسالیا، آثاناسیوس لیوپیس، نماینده ولوس در پارلمان یونان و اعضای شورای شهر ولوس برگزار شد.

متروپل اگناتیوس طی سخنانی در این مراسم با اشاره به غنای فرهنگ و تمدن ایران، اظهار داشت: ایران دارای تمدنی چند هزار ساله است و ایرانیان بر اساس فرهنگ دیرینه خود اهل گفت‌وگوهای سازنده و دارای پیشبنه فرهنگی و علمی بسیار مهمی هستند.

عالیجناب اگناتیوس در ادامه افزود: این نخستین کار مشترک فرهنگی و هنری ایران با مرکز فرهنگی آکادمی ولوس و دانشگاه تسالیا است و ما درصدد هستیم که این همکاری‌ها را ادامه دهیم.

رایزن فرهنگی ایران در یونان نیز در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشترکات فرهنگی اهل ایمان به‌ویژه مسیحیان و مسلمانان، اهمیت‌دادن به عدالت، محبت، ارزش‌های الهی و انسانی، صلح و دستگیری از ضعیفان است، بنابراین جوامع مسیحی و مسلمان در جهان به دلیل همین اشتراکات الهی و اخلاقی نه تنها باید هم‌زیستی مسالمت آمیز و صلح‌آمیزی داشته باشند بلکه باید این پیام را که امروز جامعه بشری به شدت به آن نیاز دارد به جهانیان برسانند.

وی فلم سینمایی «مریم مقدس» را یکی از آثار برجسته سینماگران ایرانی دانست و گفت: این فلم به زبان یونانی ترجمه و زیرنویس شده است و امروز اولین اکران خود را در یونان تجربه می‌کند.

نیکوس چوکاس، رئیس بخش فرهنگی آکادمی ولوس طی سخنانی اظهار کرد: ایران در حوزه فرهنگی خدمات زیادی به جهانیان ارائه کرده است و ما امشب نخستین همکاری خود را با رایزنی فرهنگی ایران در یونان با این نشست و نمایش فلم مریم مقدس(س) آغاز کرده‌ایم و مصمم به ادامه همکاری‌های فرهنگی و هنری هستیم.

در ادامه، فلم مستند «ایران بر باد بهاری» با محوریت جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران پخش شد و پس از آن فلم سینمایی «مریم مقدس» اکران و مورد استقبال و تحسین شرکت‌کنندگان یونانی قرار گرفت.

ح ح

نظر شما
ارسال نظر